Update donderdag 5 september
  1. RET

    Een van de twee handhelds loopt leeg en laadt niet op ondanks dat deze permanent in de voeding van de autobus zit. Waarschijnlijk zit het probleem in de bedrading van de bus zelf (geen stroom sigarettenaanstekker bus) , dit is is gisterenavond gemeld aan de RET en die stuurt vandaag een man langs voor nadere inspectie van het toestel .
    Als de handheld leeg is kan er niet meer ge OV-chipped worden, klanten rijden dus gratis mee. Het is niet anders… Probleem RET en er wordt aan gewerkt daar. geduld svp…Er is nu een acculader aangekomen op de werf, maar omdat daar nu alles dicht is , is er geen stroom
    Maandag aanstaande komt Roy van de RET om in ieder geval de readers vast te zetten aan de rechterkant van de chauffeursstoel. Dit voorkomt dat ze onderweg wegglijden in de bocht. Hij geeft les en analyseert de storingen ook. Vraag gerust om meer informatie

    Ontbrekende tweede tankkaart diesel en tweede chauffeurssleutel Capelsebrug zijn vanochtend afgeleverd.

  2. Toegang fietsenstalling Gemeentewerf

    Er is een toegangskaart voor de fietsenstalling aangevraagd bij de gemeente. Vrijwilligers die op de fiets komen, kunnen daar hun fiets dan overdekt en veilig stallen, wel zo veilig in de winter…. De aanvraagprocedure duurt enige dagen. Het pasje komt straks te liggen in het sleutelkluisje bij de ingang van de fietsenstalling

  3. Wisseling Chauffeurs

    Beste mensen, het ging om ca 1100 uur even fout met de wisseling van chauffers
    Ik heb het later even uitgezocht ter lering voor ons allen:

    Bus 1 Dienst 1
    1, Jan Klinge, die loste terecht af op 10.38 uur
    2, Michael van der Vliet met (nieuw) Misluska Werleman
    3. Berend Verheij

    Bus 2 dienst 4
    1, Hennie Breedveld wisselt om 11.38 op Kerkplein met
    2, Luka Cuturic
    3, Roy Smits

    Analyse

    Jan Klinge heeft terecht gedacht / gehandeld om 10.38 uur, excuses Jan!
    De wissel van Jan Klinge (op afgesproken tijd) met Michael van der Vliet op de Kerklaan heeft niet plaatsgevonden, Jan dacht wellicht dat Sjaak zijn opvolger was.
    Gelukkig hadden we beschikbaar meerijder Sjaak Lucassen die de zaak ter plaatse heeft gered door verder te rijden vanaf de Kerklaan. (Sjaak Bedankt!)
    Luca had met bus 1 niets van doen, want die stond gewoon opgesteld voor de tweede bus om 11.38 uur als vervanger van Hennie Breedveld.

    Dus blijf alert : Wisseling van chauffeurs van dienst 1 naar 2 en dienst 4 naar 5 vinden altijd op de Kerklaan plaats, maar wel op verschillende tijden. Los hiervan hoe chauffeurs 1 en 4 goed terugkomen op de gemeentewerf.

  4. In house cursus ” Omgaan met verbale agressie…. “

    We organiseren eind september / begin oktober een cursus alleen voor BVC chauffeurs. We denken aan 4 te houden cursussen (ieder 4 uur). namelijk 3 overdag en 1 in de avonduren te organiseren. Per cursus maximaal 10 deelnemers. Denk er al vast over na of je deze wilt volgen, het is geen verplichte cursus. We denken aan een leslokaal bij Welzijn Capelle aan De Linie in Oostgaarde. Meer informatie volgt.

  5. Dick van Sluis gaat naar de RET

    Vanmiddag werd in de pers bekend gemaakt dat wethouder Dick van Sluis van Vervoer vertrekt en naar de RET(!) gaat als Directeur Risico en Veiligheid. Ik wist het niet, maar ik wens hem van harte succes. Qua profiel lijkt hij een uitstekende kandidaat voor deze functie bij de RET.

  6. Op vakantie…..

    Ik vlieg morgenvroeg met de KLM (als die niet staakt) naar Rusland voor Moskou, de Gouden Ring en uiteindelijk Sint Petersburg, een reis die ik in december verleden jaar al had geboekt. (Echt waar ) Ik ben 12 dagen onderweg.

    Ik lees wel af en toe mijn mails in de hotels maar niet in de bus onderweg naar een volgende stad.
    Ben dus weinig in de lucht….

    Waarnemingen

    Er zijn gelukkig vrijwilligers die mij waarnemen voor de website (Evert) , de planning (Nico) en de kleding (Hennie). Albert van Bart (av******@zi***.nl) onderhoudt de grote lijn regie en – in voorkomende gevallen -nader overleg met de gemeente en RET. Belast deze mensen niet te veel met zaken die misschien tot na 18 september kunnen wachten .
    Probeer als je wisselingen in de uitgeschreven planning wilt, dat zelf zo veel mogelijk te regelen met whatsapp (helaas) of de mail (zo veel mogelijk). Jullie hebben elkaars emailadressen

    Ga nooit te vaak whatsappen of over weing zinvolle zaken kwekken is mijn devies, het geeft snel veel ruis en/of irritaties en dat willen we niet.

    Er staan zoals nu bekend enige acties met de RET open met de gemeente wat minder acties.

    Ik denk dat we nog zelf moeten leren beter op tijd te rijden (niet te vroeg langsrijden) want dat geeft ergenis bij passagiers merk ik. IK heb intern opgemerkt dat de route 607 te lang (b)lijkt. We kunnen daar nog wel iets versnellen door bij Capelsebrug eerder groen licht te krijgen.

    Ik vertrouw dat het goed gaat met jullie en met de bussen en ik zie jullie op 18 september graag trots, tevreden – en de bussen onbeschadigd – terug in Capelle!

    Paul van Gink

    Print Friendly, PDF & Email